Dagelijks archief: maart 17, 2007

Dag 7, de reden van alles.

Romeinen 11:36
Want alles komt van God en alles bestaat door Hem en voor Hem. Aan Hem de eer!

Gods heerlijkheid vormt de essentie van wie Hij is, dat mate van zijn belangrijkheid, de glans van zijn heerlijkheid, de manifestatie van zijn kracht en dat wat zijn aanwezigheid kenmerkt.

Door Gods heerlijkheid komen zijn goedheid en al zijn andere innerlijke, eeuwige karaktereigenschappen tot uitdrukking.

Gods heerlijkheid is het beste zichtbaar in Jezus Christus. Jezus is naar de aarde gekomen zodat wij Gods heerlijkheid ten volle konden begrijpen. Die heerlijkheid van God is Zijn natuur.

Wij moeten God heerlijkheid erkennen, eren, verkondigen, prijzen en leven.
Waarom? Omdat God dat verdient! Hoe doen we dat dan?

  • We brengen God eer door Hem te aanbidden.
    Aanbidding is een levensstijl waarbij we genieten van God, Hem liefhebben en onszelf geven om voor zijn doelen te worden gebruikt.
  • We brengen God eer door andere gelovigen lief te hebben.
    We zijn deel van Gods gezin en dienen elkaar lief te hebben, want God is Liefde.
  • We brengen God eer door op Christus te gaan lijken.
    Geestelijke volwassenheid houdt in dat we op Jezus gaan lijken in onze manier van denken, in wat we voelen en in ons doen en laten.
  • We brengen God eer door anderen met onze gaven te dienen.
    Ieder heeft gaven gekregen die we mogen gebruiken om elkaar te dienen om zo de rijkdom van Gods genade door te geven.
  • We brengen God eer door anderen over Hem te vertellen.
    God wil dat we anderen vertellen over het doel wat God voor hun heeft.

Voor wie leef ik, voor mezelf of voor God?
Het echte leven begint pas op het moment dat je je leven volledig aan Hem geeft en toewijdt aan Hem.

Ik geloof dat God van me houdt en dat Hij me voor Zijn doel heeft gemaakt.
Ik geloof dat ik hier niet zomaar toevallig ben.
Ik geloof dat God me heeft gemaakt om voor altijd te bestaan.
Ik geloof dat God me heeft uitgekozen om een relatie met Jezus te hebben, die voor mij aan het kruis gestorven is.
Ik geloof dat God me wil vergeven voor al mijn fouten die ik heb gemaakt en nog zal doen.
Ik ben Gods kind. Halleluja!

Dag 6, het leven is een tijdelijke opdracht.

 

Het leven is in vergelijking met de eeuwigheid van extreem korte duur.

De aarde is slechts een tijdelijke woonplaats voor ons.

Vader wilt U mij helpen om het leven op aarde zo te zien zoals U het ziet.

Mijn identiteit ligt verankerd in de eeuwigheid en de hemel is mijn vaderland.

Eeuwige waarden en niet tijdelijke, moeten de beslissende factor vormen bij het nemen van beslissingen.