Dag 11, Gods beste vriend worden.

 

God wil mijn/ uw beste vriend zijn!

Vriendschap met God is alleen mogelijk dankzij de genade van God en het offer van Jezus.

 Het is Gods diepe verlangen dat wij Hem op een intieme manier kennen.

Ons grootste voorrecht is dat we God mogen kennen en liefhebben en waar God het meeste van geniet is dat we God kennen en liefhebben.

Hoe kan ik een vriend van God worden?
Ik bouw een vriendschap met God op door alle ervaringen met Hem te delen.
Bij alles wat ik doe, kan ik tijd met God doorbrengen als ik hem erbij  uitnodig om erbij betrokken te zijn en als ik me bewust blijf van Zijn aanwezigheid.

Het geheim van een vriendschap met God houdt niet in dat we andere dingen moeten gaan doen, maar dat we de dingen met een andere houding moeten gaan doen.

Wees je voortdurend bewust van de aanwezigheid van God.
Bid korte gebeden over de dag heen:
Heer, U bent bij mij, U geeft mij uw genade, ik ben van U afhankelijk, ik wil U kennen, help me om U te vertrouwen, ik ben van U.
Het leven is mij Christus, God zal mij nooit verlaten, U bent mijn God.

Dwing jezelf om op verschillende momenten van de dag aan God te denken en Hem te danken.  Gebruik geheugensteuntjes in je agenda, keukenkastje enz.

Je kunt God alleen liefhebben wanneer je Hem kent, en je kunt Hem alleen kennen wanneer je Zijn Woord kent. Probeer zoveel mogelijk bijbelteksten te leren. Dat maakt je sterk en daardoor leer je nog beter God kennen.

Gebed en meditatie is van cruciaal belang om een vriend van God te worden.

Plaats een reactie